Тема:
Правопис іменників (повторення)
Мета:
систематизувати й узагальнити знання про правопис іменників, удосконалювати
вміння визначати в іменниках орфограми «Не з іменниками», «Букви е, є, и в суфіксах
–ичк-, -ечк- (-єчк-), -енн- (-єнн-), -ив-, -ев-»; визначити рівень знань і вмінь з теми
«Правопис іменників»; розвивати логічне мислення, пам»ять, уміння робити висловки, застосовувати
теоретичні знання на практиці.
Тип
уроку:
комбінований урок (узагальнення і систематизація вивченого; перевірка й
облік знань та вмінь).
Хід
уроку
І. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІ. Аналіз матеріалу з метою узагальнення вивченого.
Бесіда.
Що таке іменник?
За чим змінюється
іменник?
У яких випадки іменники з не пишуться разом? Навести
приклади.
У яких випадках іменники з не пишуться окремо?
ІІІ.
Виконання вправ на застосування узагальнених знань.
Словниковий диктант.
Вогничок,
кошичок, краєчок, паличка, стрічечка, діжечка, вуличка, копієчка, річечка,
картоплиння, бобовиння, коріння,
павутиння, насіння, паливо, марево, мереживо, Семен Гордійович, Олександр Ігорович, Оксана Петрівна
Провідміняти імена по батькові виділених
іменників
Диктант з
коментуванням
Де незгода, там часто шкода. Неволя плаче, а воля
скаче. Навчай не штурханцями,
а слівцями. Для того й мухи на світі, щоб
нероби вдень не спали. Не сокира теше, а чоловік. До любої небоги коротка дорога. Щастя і нещастя в однім дворі живуть. Не
києм, то палицею.
Думай головою, а не черевиком. Дві невістки в хаті – то два коти в мішку.
Робота з
підручником
Виконання вправи
318.
ІV.Підсумок уроку.
Яка частина мови
називається іменником?
Які ви знаєте
відмінки?На які питання відповідають?
На які відміни
поділяються іменники?
Якими членами
речення можуть бути іменники?
V. Домашнє завдання
Ст.142 відповідати
на запитання.
Скласти казку про
пригоди іменника
Немає коментарів:
Дописати коментар