Тема.
Букви е, о, и в прикметникових суфіксах –ев(-єв), -ов(-йов, -ьов), -ин-, -ін-,
-ичн-
Мета:
дати учням відомості про написання прикметникових суфіксів, направляти учнів у
написанні прикметників із вказаними суфіксами; розвивати увагу, пам’ять,
удосконалювати культуру усного й писемного мовлення.
Тип
уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід
уроку
І. Організація класу.
Перевірка домашнього завдання
Завдання для самоперевірки.
Зі словами мудрий, учительський, майбутній складіть
по два речення – в одному випадку слово має виконувати роль прикметника, в
іншому – іменника.
ІІ. Повідомлення
теми, мети, завдань уроку; мотивація навчальної діяльності учнів.
Робота з
теоретичним матеріалом ст .168
Пояснення вчителя.
Зробіть спостереження, коли пишемо -ов-, -ев-(-єв-).
Під час проведення спостережень зверніть увагу на кінцевий приголосний твірної
основи прикметників, а також їх значення.
Казковий грушевий життєвий
службовий
овочевий значеннєвий
нульовий
жовтневий алюмінієвий
бойовий
ситцевий радієвий
Робота з
підручником
Виконання вправи
379
Конструювання
прикметників.
Від поданих слів утворіть і запишіть прикметники за
допомогою суфіксів -ов-, -ев-(-єв-).
Дуб, граб, верба, осика, ясен, вільха, степ, сад,
ліс, груша, яблуня, смушок, сторож, криця, поршень, січень, вересень, грудень,
життя, взуття.
Від іменників за допомогою суфіксів –ин-, -ін-
утворіть присвійні прикметники, випишіть у дві колонки: в одну – з суфіксом
–ин-, а в другу – з суфіксом –ін-(-їн-)
Микола, жінка, Дар’я, Перепесиля, перепелиця,
Мар’яна, Софія, Коля, Ляля, мати, Маруся, Марійка, Надійка, Надя, Надія.
За допомогою суфіксів -ев-(-єв-) і –ов-(-йов-)
утворіть від іменників відносні прикметники, поставте в них наголоси і запишіть
у дві колонки:
Взуття, шпиль, бій, ліс, спуск, груша, біль, верба,
овоч, термін, тюль, воля, липа, сталь, гравій, ніж.
Коментоване письмо.
Виконання вправи
380
Творче моделювання.
До наведених прикметників доберіть антоніми . З
одним словосполученням запишіть речення.
Легеньке завдання, старшенька сестра, теплесенький
вітерець, коротеньки й день, швиденький поїзд, смаглявенький хлопчина,
чужісінька сторона.
ІІІ.Підсумок
уроку.
Які орфограми ми
вивчили на уроці?
Пригадайте правила
написання суфіксів.
ІV.Домашнє
завдання.
Вивчити
правила.Виконати вправу 382.
Немає коментарів:
Дописати коментар