Тема уроку: «Летючий корабель». Аналіз фантастичного і
реального, смішного і страшного, красивого і потворного в казках
Мета: сформувати поняття про
ідейно-художнє багатство народної казки «Летючий корабель»; вчити учнів
аналізувати художній твір, оцінювати вчинки героїв; розвивати навички
вдумливого виразного читання, переказування казок; сприяти осмисленню того, що
в житті постійно присутні добро і зло; виховувати активну життєву позицію щодо
зла й несправедливості.
Тип
уроку: урок формування і вдосконалення умінь і навичок.
Хід
уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
1.
Гра "Пароль”. Продовжте речення:
Усне народне оповідання про вигадані, а часом
і фантастичні події, що сприймаються як реальні, – це… (казка).
Казка має своєрідну побудову: вона складається
із … (зачину, основної частини, кінцівки).
За змістом казки поділяються на такі види:
(про тварин, побутові та фантастичні).
Казки, у яких розповідається про незвичайні
події та вчинки героїв, неможливі у повсякденному житті, називають
…(фантастичними).
Що завжди перемагає у казках? (добро,
справедливість).
Як ви гадаєте, до якого виду казок належить казка
"Летючий корабель”? (до фантастичних)
Яке число найчастіше повторюється в казках і
чому? (число три, бо його вважали магічним)
Чого казка вчить людину? ( кращих людських
рис).
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Мотивація навчальнї діяльності учнів
IV. Сприйняття та засвоєння навчального
матеріалу
1.Розповідь
змісту казки учнями.
2.Бесіда
за змістом прочитаного твору:
-Як
у казці змальовано дурника?
-
Що баба поклала дурникові в дорогу?
-
Якими рисами характеру народ наділяє дурника у казці?
-
Кого дурень узяв із собою на корабель?
-
Як друзі допомогли дурневі виконати перше завдання царя?
-
Як подорожні допомагали дурникові?
-
Чим Морозко став у пригоді героєві казки?
- Яка ваша думка про товариство?
-
Що саме привабило царівну в дурникові?
-
Чому в народних казках дурень зазвичай є головним героєм, якому оповідач
симпатизує?
-
Які епізоди казки є фантастичними? Яку роль вони відіграють у творі?
-
Які завдання ставив цар перед дурнем? Чи можна було їх виконати?
-
Чому зраділа царівна, побачивши дурня?
3.Заповнення
паспорту твору (колективно, учні роблять
записи в зошити)
Тема: розповідь про пригоди
найменшого сина та його нових друзів.
Ідея: уславлення найкращих людських
рис характеру: доброти, наполегливості, уміння допомогти у скрутну хвилину.
Основна думка: людина без
друзів – що дерево без коріння.
Жанр: чарівна казка
4.
Робота над структурою казки
З'ясуйте
за поданою схемою перебіг казкових подій.
Логічні
частини: — Події:
зачин
—
розвиток
подій —
розв'язання
проблеми —
кінцівка
—
Запам'ятайте!
Чарівні казки передбачають наявність нереального, фантастичного у характерах
героїв, їхній мові, зовнішності та вчинках. У цих казках неодмінно відбуваються
чарівні перетворення, діють чарівні речі, використовуються магічні числа. Сили
зла завжди уособлюються у вигаданих істотах.
5.
Робота в парах
Заповніть
таблицю.
Хто
допомагає дурневі? Як саме
допомагає?
представлення результатів проведеної роботи,
доповнення
V. Узагальнення вивченого
Висловіть
своє ставлення до героїв казки.
VI. Підсумок уроку
-Чи
хотіли б ви, щоб у вас були такі товариші, як у дурня? Чому?
-Як
ви вважаєте, якими мають бути справжні друзі?
VII. Домашнє завдання
Підготуватися
до уроку позакласного читання. Прочитати зміст казок «Котигорошко» та «Кирило
Кожум’яка».
Немає коментарів:
Дописати коментар