18.03.17

Тема: «Ой, у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького й Г. Труха —
 пісня, що стала народною

Мета: познайомити учнів із відомостями про січових стрільців, вивчити особливості стрілецьких пісень; уміти пояснювати їхні символи, відрізняти стрілецькі пісні від інших видів пісень; визначити провідний мотив програмових творів, їхній ідейно-художній зміст; розвивати культуру зв’язного мовлення, логічне мислення, пам’ять, увагу, спостережливість; робити власні висновки, узагальнення; навчити виразного читання; формувати кругозір, світогляд

Тип уроку:вивчення нового матеріалу.
                                                    
                                                      Хід уроку
I.Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

(Виразне читання вивчених творів.)

II.Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

У нашого народу завжди були люди — патріоти, готові на великі жертви заради Батьківщини. Саме такими були січові стрільці. Вони були не лише вправними воїнами, а й талановитими митцями. Їм належить багато пісень, названих стрілецькими. Ці пісні підтримували бойовий дух оборонців рідної землі, їхню віру в торжество свободи та справедливості.

IІІ.Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   Розповідь учителя.

Пісні січових стрільців — різновид українських народних козацьких пісень патріотичного звучання, виникнення й розвиток яких пов’язані з історією січового стрілецтва. За жанровими ознаками й системою образів вони майже ідентичні козацьким пісням. Відмінність зумовили лише часові межі появи цих творів. Відстань між ними — понад три століття, що внесло певні зміни й у тематику, і в ідейні мотиви, і в мелодику пісень.

.

2.   Робота з підручником.

Опрацювання статей та рубрик підручника.

3.   Евристична бесіда
Що таке літературна пісня?
Чим літературна пісня відрізняється від народної?
Як пісня відображає життя народу?
Хто такі січові стрільці? Що вам відомо про них?
Як ви розумієте народну мудрість про те, що пісня ні в добру, ні в злу годину не покидає людину? Відповідь обґрунтуйте.
Чому народна пісня є дорогоцінним надбання поетичного генія нашого народу? Відповідь умотивуйте.

4.   Виразне читання твору С. Чарнецького й Г. Труха «Ой, у лузі червона калина похилилася».

5.   Евристична бесіда.
Чому зажурилася Україна?
Що символізує калина?
Які ще образи-символи України вам відомі? (Верба, рушник, чорнобривці та ін.)
Чому Україна порівнюється з калиною?
З яким ворогом і за що борються січовики?
Як січовики намагаються розвеселити Україну? Свою відповідь підтвердіть цитатами з твору.

ІV.Закріплення знань, умінь і навичок
Визначте художні особливості поезії.
Художні  особливості 
Приклади
Повторення       
А ми тую червону калину підіймемо, А ми нашу славну Україну, гей, гей, розвеселимо
Метафора 
Україна зажурилася, кривий танець
Звертання 
 червона калино, славна Україно
Епітети      
московські кайдани, золотистий лан, буйнесенький вітер
Риторичні оклики       
А ми нашу славну Україну, гей, гей, розвеселимо!; То прославить по всій Україні січових стрільців!

V.Домашнє завдання

Уміти розповідати про письменників, виразно читати стрілецьку пісню.

VI.Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».


Для мене на уроці було новим…

Немає коментарів:

Дописати коментар