Тема: Склад.
Наголос. Основні правила переносу. Ознайомлення з орфоепічним словником і
словником наголосів. Орфоепічна помилка (практично)
Мета: поглибити
знання учнів про склад і наголос, формувати вміння ділити слова на склади,
визначити склади відкриті й закриті, наголошені й ненаголошені, правильно
наголошувати слова; дати поняття про орфоепічну помилку; виховувати повагу до
народних звичаїв, усної народної творчості; формувати орфоепічні навички;
розвивати мовлення, логічне мислення учнів.
Тип уроку: урок вивчення
нового матеріалу.
Обладнання:
підручник.
Хід уроку
І.Організація класу. Перевірка домашнього завдання.
Зачитування планів до тексту
(впр.246)
ІІ. Повідомлення
теми і мети уроку. Мотивація навчання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Бесіда.
Що називається складом?
Від чого залежить кількість складів у
слові?
Який склад називається закритим, а який відкритим?
Який склад називається наголошеним?
ІV. Пояснення нового матеріалу.
Робота
з підручником. Опрацювання теоретичного матеріалу (стор. 134-135).
Ознайомлення з таблицею
V. Виконання
вправ на закріплення.
Робота
біля дошки.
Записати слова,
поділити їх на склади. Підкреслити відкриті склади однією лінією, закриті -
двома.
Прочитати,
сміються, пісня, надія, сім’я, степ, дуб.
Виконання вправи 250
Записати
слова, погрупувавши їх за кількістю складів.
Дзьоб,
льон, знання, життя, нагороджений, країна, район, безмежний, далекосяжний.
Прочитати
прислів’я. Переписати їх, поділивши
слова на склади. Визначити, у якому із прислів’їв складів найбільше, в
якому - найменше.
Треба
нахилитися, щоб з криниці води напитися. Хто спішить, той двічі робить. Білі руки роботи бояться. Хто діло
робить, а хто ґави ловить.
Робота
з підручником. Виконання вправи 248 (усне).
Виконання вправи 251
Виразно
прочитати загадки, відгадати їх. Виділені слова виписати, поділивши їх для
переносу. Перевірити себе за таблицею (с. 131). Які з цих слів не можна
переносити? Чому?
Робота з підручником
Опрацювання теоретичного
матеріалу ст. 136
Виконання вправи 253 .
Визначення наголосу за
словником наголосів
VІ.
Підбиття підсумків уроку.
-
Що таке склад?
-
Які склади
називають відкритими, а які закритими?
-
Як переносяться
слова?
-
Що таке наголос?
VІІ. Домашнє
завдання.
П.
24,
вправa 252, 257..
Немає коментарів:
Дописати коментар